FANDOM

Księżniczka Pony — książka należąca do Herci. To wzruszająca historia o kucyku, który z pomocą końskiej intuicji zmienia świat.

Historia

W odcinku "Dochodzenie bez przelotu" Hercia czyta książkę w łazience, więc żadne rodzeństwo nie wie, że ją czyta. Gdy Hercia usłyszała, że ktoś się zbliża wpadła w panikę i wrzuciła książkę do toalety. Lunatykujący Hirek spuścił wodę i książka zatkała toaletę. Ich ojciec, Bogdan powiedział, że da szlaban wszystkim jeśli nie dowie się kto zatkał toaletę. Hirek postanawia znaleźć winnego wraz z Hercią nie wiedząc, że to jej wina.

Gdy Hen znajduję książkę w toalecie, Hercia twierdzi, że takie coś może czytać tylko jedna osoba - Hola. Jednak ona mówi, że nie czyta takiej tandety. Do drzwi frontowych przybywa Czarek (jako Jednooki Jack), który znajduję wyrwaną kartkę papieru pochodzącą z tej książki, która go znokautowała. Na kartce jest napisane: "Jeśli nie powiesz prawdy, twoje serce nie zazna wolności" - słowa wypowiedziane wcześniej przez Hercie. Hirek wchodzi do pokoju Herci i mówi jej, że to ona jest winna. Początkowo Hercia zaprzecza, lecz gdy odkrywa się plakat Księżniczki Pony przyznaję się do winy. Okazuje się, że ukrywała, że lubi Księżniczkę Pony, ponieważ nie chce być wyśmiewana przez siostry do końca życia. Nie chce tego, bo jak sama mówi nie da rady, dlatego Hirek bierze wine na siebie i przyznaję się, że to jego książka. W wyniku tego dostaje szlaban Siostry na tą wieść mówią, że będą się śmiały z Hirka tylko do końca życia. Gdy Hercia pyta Hirka dlaczego to zrobił mówi jej, że zrobił to, ponieważ tak jak ona mówiła - on wytrzyma ich drwiny, jest sobą i nawet to lubi.

Ciekawostki

  • Księżniczka Pony jest parodią "My Little Pony".
  • Hola stwierdziła, że ta książka jest tandetna, co dziwne, bo posiada pluszowego jednorożca i chciała, aby tata opowiedział jej historię o koniach a to może wskazywać na to, że lubi konie.
  • Hercia powiedziała, że czyta tę książkę, ponieważ potrzebuje przerwy od dołkarstwa.
  • Jak dotąd ta książka została wspomniana tylko w odcinku "Dochodzenie bez przelotu".

Galeria