FANDOM

Rita Harmidomska - niespełniona zawodowo dentystka pragnąca zostać pisarką, żona Bogdana Harmidomskiego i matka jedenastki dzieci. Bardzo ważne jest dla niej, żeby dzieci wzajemnie sobie pomagały się nie kłóciły. Jej twarz ukazano dopiero w drugim sezonie.

Osobowość

Rita troszczy się o swoje dzieci, ale jeśli ich zachowanie zajdzie za daleko - nie boi się ich ukarać. Ona i jej mąż zachowują się żartobliwie w stosunku do siebie nawzajem, chociaż Rita jest najwyraźniej bardziej zrównoważona niż on. Przykładem jest to, że była zaniepokojona, że Hirek ciągle gra w gry wideo i mówi mu, aby zaczął uprawiać jakiś sport w ogrodzie, jak pokazano w odcinku "Harmi-mecz". Jej pragnieniem było zostać powieściopisarzem, ale początkowo wydaje się, że brakuje jej twórczej strony, ponieważ opublikowała historię znudzonego asystenta dentystycznego, mówiącego do swojej rybki. Hirek zainspirował ją do napisania książki o poszukiwaczu przygód z białymi włosami.

Zazwyczaj jest dobra i troskliwa, ale trzy razy okazała się być złym rodzicem. W odcinku "Prima aprilis rządzi" zgodziła się zamknąć Hilarię w skrzyni, aby zapobiec jej szkodliwym żartom, w "No such luck" uwierzyła, że Hirek przynosi pecha, więc wyrzuciła go z domu, a w odcinku "Ingerencje", gdzie Hirek prosi o pięć minut, odmawia.

Wygląd

Rita nosi różową koszulę z białym kołnierzykiem i mankietami oraz fioletowe spodnie. Ma blond włosy i słabo widoczne białe kolczyki. Usta maluję czerwoną szminką. Jej czarne buty przypominają buty siostry Stachy.

Ciekawostki

  • Gdy była młodsza miała piegi.
  • Jest członkinią klubu książkowego.
  • W odcinku "Przykrywki" ujawniono, że zanim spotkała swojego męża pracowała jako dróżnik przejazdowy.
  • Ze wszystkich dzieci najbliżej jest z Hirkiem.
  • Hania, Honia, Hen i Hola są do niej najbardziej podobne.